Zpět

JAKÝ TYP HRÁČE JSTE VY? – 1.díl


Každý tým hráčů Únikových her je originální a neopakovatelný. Ty nejúspěšnější týmy jsou složeny z různých typů hráčů, protože schopnosti týmu jsou tak nejcelistvější. Tím, že porozumíte typologii jednotlivých hráčů, budete moct vytvořit co nejsilnější tým, který má největší naděje na úspěch.

Sestavili jsme pro vás přehled několik základních kategorií hráčů. Ke které patříte vy? Zkuste to zjistit, abyste si pak svou teorii mohli vyzkoušet v praxi v naší únikové hře Faust v Enigma Prague!


SOUTĚŽIVÝ TYP

„Musíme být na tabuli vítězství číslo jedna!“

Soutěživý typ hráče chce zdolat všechny nástrahy hry v rekordním čase. Tento typ hráče je přímo posedlým opustit místnost v čase, který se ještě nikomu nepovedl. Soutěživý typ může na počátku hry připomínat agresivní typ hráče a to způsobem a rychlostí, jakou prohledává místnost a snaží se vyřešit záhady. Nicméně hráčská energie souteživého typu hráče může v průběhu hry klesat, pokud tým narazí na překážky, které způsobí, že už je jisté, že místnost neopustí v rekordním čase. Nakonec však obvykle soutěživá povaha toto typu hráče se snaží spoluhráče přimět, aby pracovali spíš dobře než rychle, aby tak tým opustil nikoliv v rekordním čase, ale alespoň hru neprohrál.


AGRESIVNÍ TYP

„Musíme to vyřešit teď HNED!“

Agresivní typ hráče má jen jednu věc na mysli – opustit místnost za jakoukoliv cenu. Tento typ hráče je především viděn, jak zběsile běhá po místnosti a překotně prozkoumává vše, mnohdy aniž by se skutečně podíval a vyzývá své protihráče, aby hledali další indicie. Agresivní typ hráče působí v určitém okamžiku hry především hekticky, ale ani na okamžik nepouští z mysli fakt, že cílem a hlavním úkolem týmu je místnost opustit a hru tak vyhrát.


POZOROVATEL

„Budu stát stranou…pozorovat a čekat, jestli mě někdo bude potřebovat.“

Pozorovatel nemá rád, když se po něm požaduje aktivní a vedoucí účast v řešení záhad. Většinou s dalšími hráči nekomunikuje a dává přednost tichému procházení místnosti, poslouchání, pozorování a přemýšlení, jak by věci v místnosti mohly spolu souviset, aby hádanky a kvízy mohly být vyřešeny. Jeho chvíle obvykle přichází, když se tým ocitne v začarovaném kruhu. Tehdy na scénu nastupuje pozorovatel se svou teorií a často bývá úspěšný právě proto, že četl souvislosti svým způsobem, který zbytek týmu nenapadl či ho opomněl.


VELITEL

„První věc, kterou musíme provést, je důkladná prohlídka místnosti. Pak pojďme probrat, co kdo našel a stanovit další postup.“

Každý tým potřebuje mít velitele – lídra. Může se však stát, že se pozice lídra během hry přesune na jiného hráče v závislosti na úspěšnosti vyřešených úkolů. Velitele týmu můžeme spatřit, jak neustále postup ve hře komentuje a nahlas stanovuje další taktiku týmu. Velitel povzbuzuje tým, protože si velmi dobře uvědomuje nutnost pracovat na úniku z místnosti právě jako tým. Tento typ hráče možná nevyřeší jednotlivé úkoly a hádanky, ale podstatným faktem je, že tým vede a ujišťuje, že přístupy a řešení jednotlivých hráčů jsou přínosné a jsou cestou k vítězství, tedy dostání se z místnosti ve stanoveném časovém limitu.

A teď se už můžete pustit do skutečného hráčského dobrodružství v escape game Faust. Hodně štěstí na vaší cestě ven z pekla vám přeje Enigma Prague.