Zpět

Náš tým - náš čas: 450 360 minut!

Několikrát jsme pro vás propadli peklu.

4.6.2015 jsme uzavřeli smlouvu nikoli s ďáblem, ale o pronájmu prostor, ve kterých se právě nacházíme. Tomu předcházelo půlroční hledání vhodného místa, které by odpovídalo našim představám a vaší dostupnosti. Nezanedbatelným kritériem byl fakt, že Faust nemohl žít všude. Dům s číslem 888 byl tím pravým nejen pro svou téměř autentickou podobu. Číslu 666 bychom se snad už raději vyhnuli, ale osmičky nás i Fausta lákaly. Ale i tak jsme se museli popasovat se světem duchů a jiných okolností, které sice nepodléhají našemu pragmatismu, ale jejich existenci jsme na určitý okamžik museli připustit. A tak z úst produkce zazněly i takové pokyny jako: „ Duchů se nebát, nekamarádit se s nimi a nemluvit na ně! Je to dům z 18 století, tak se tam může toulat kdokoli. Jedinej nebezpečnej duch bude ten můj, až se tam oběsím, když to nebude v termínu hotové.“ Všichni tvůrci týmu mají více pracovních nabídek než časových možností, a tak jsme pracovali často v noci. Protože našim přáním bylo pro vás vymyslet takovou únikovou hru, která by byla svým konceptem jedinečná, zapojovali jsme všechny naše smysly, které by vás mohly oslovit. Nešlo nám jen o hru samotnou, ale i o emocionální zážitek z příběhu, který je vyprávěn divadelními prostředky. Do světa Faustovy reality jsme vás chtěli přenést pomocí výtvarna, hudby, světel a originálních technických vynálezů. Zejména technické vynálezy nám daly velmi zabrat, na dobu devíti měsíců se proměnil náš podnikatelský záměr ve výzkumnou laboratoř, kde vznikaly „šancajky a gizma“ všeho druhu. Už nemohla být řeč o tom, že hru vytvoříme v rekordním čase, avšak souboj s Faustem jsme ve výsledku rádi prohráli, abychom mohli vytvořit potřebnou kvalitu. Uskutečnili jsme mnoho zkušebních her a 27. 3. 2016 jsme otevřeli. Za to vše vděčíme skvělému týmu, který se podílel na vzniku ďábelsky dobré únikové hry s názvem Faust. Hru může hrát maximálně šest hráčů a přesně tolik bylo i členů tvůrčího týmu. Není to však jediný tým, který si hra vyžádala. Druhým, neméně důležitým týmem, který tvoří samotnou hru, je tým našich skvělých recepčních. Ten vám však představíme příště.

Autor hry: Petr Mikeska



Petr je režisér, dramaturg, držitel Thálie a autor únikové hry Faust. Jak sám říká: „Když jsem hru vymýšlel několikrát se mi zavařil mozek.“ Produkční toho hned využila a umístila ho do hry samotné. O Petrovi toho bylo už řečeno a napsáno mnoho, je to trochu android, který pracuje NON STOP, a tak se všichni modlíme, aby nám ještě chvíli vydržel.

Vše o něm najdete na:
http://www.petrmikeska.estranky.cz
http://www.anfasdivadlo.cz
http://www.mdmb.cz

Výtvarné řešení: Agnieszka Pátá-Oldak



Agnieszka Pátá-Oldak je velmi pozoruhodná žena i výtvarnice, její scénografie a kostýmy znáte z řady inscenací pražských i mimopražských divadel. Často působí hned na několika scénách najednou. Pocházím z Polska, kde studovala grafiku a sochařství na UMPRUM, pak se odstěhovala do České republiky, kde absolvovala scénografii na DAMU u prof. Jany Zbořilové, obor Kostým a maska. Na DAMU měla úžasného pana profesora výtvarného umění Zeminu, který říkával: „Víte, jak se pozná pravý umělec? Podle toho, jak namaluje krajinu. Krajinu, která dnes není módním žánrem. Tam je všechno: světlo, kompozice, řemeslo.“ A je to tak. Umělec má především umět řemeslo, má být vzdělaný, pořad hledající, vědecký, šťastný a nešťastný. Umělec musí být především pravdivý, každá známka jakékoliv manipulace je kalkul. A přesně taková Agnieszka je. Krom toho její úžasná čeština je neskutečně přitažlivá a zábavná.

http://www.anfasdivadlo.cz

Technické vynálezy: Jan Kubín



Honza je svým způsobem génius, často na nás mluví řečí, které nikdo nerozumíme. Jsem přesvědčena, že kdyby žil v Americe a koupil si diář na organizaci řádu věcí a dějů dříve než minulý týden, pracoval by v NASA.


Technická a výtvarná spolupráce: Ivo Theimer



Ivo je herec MDMB, úžasný člověk a skvělý masér. Má zlaté ruce, které jsou schopny vytvořit z obyčejného harampádí neskutečné poklady.
Více o něm se dozvíte na http:
http://www.anfasdivadlo.cz
http://www.mdmb.cz


Grafická spolupráce: Jitka Muchová



Jitka Muchová je grafik a kostýmní designér s velkým citem pro detail. Je autorkou vizuálu našeho webu a všech propagačních materiálu. Spolupracovat s ní je radost, protože do práce vloží vždy tolik potřebné „něco“, co ve výsledku zrovna potřebujete mít. Je to dar, ne každý je ho schopen. Vystudovala v Liberci na Technické univerzitě textilní fakultu – katedru designu, obor Oděvního návrhářství. Po té na pražské DAMU katedru scénografie , obor Kostým a maska. A VOŠ grafickou v Hellichově ulici – obor Propagační grafika. Od roku 2005 aktivně spolupracuje jako grafik a kostýmní výtvarník na volné noze, nejen s divadly napříč republikou.

Mezi její klienty patří např.: Měststké Divadlo Mladá Boleslav, Divadlo Šumperk, Městské Divadlo Kladno, Studio Ypsilon, Divadlo F. X. Šaldy Liberec, Laterna Magika, Divadlo A. Dvořáka Příbram, Městské Divadlo Most, Oblastní galerie Liberec-Lázně, ACI, Bedna TV, Czech turism, Zentiva, Frmol.

Je tvůrcem vizuálního stylu např. Divalda Anfas, Divadla Aqualung, v němž působí také jako kostýmní výtvarník. Protože kovářovic kobyla chodí vždycky bosa, svůj vlastní web ještě nedokončila. Uvádíme tedy její mailovou adresu a tel. kontak pro každý případ:

tel.: 775 052 346

Produkce: Martina Venigerová



Martina Venigerová, zvaná Máca je herečka, moderátorka, fotografka, podnikatelka všeho druhu a produkční únikové hry Faust. Žena mnoha tváří. Její vysněnou rolí je Líza Doolitlová ze hry G.B. Shawa Pygmalion. A taková je Máca i ve skutečnosti – květinářka z ulice a „holka odvedle“, aby v následující okamžik byla dámou, která dozajista vyrůstala s královnou Viktorií. A v neposlední řadě je to Android číslo 2 našeho týmu, maratónský běžec s vytrvalostí buldoka a rychlostí geparda. Abyste však Mácu dokonale pochopili, museli byste ji zažít a pocítit na vlastní kůži.
Vše o ní se dozvíte na:
www.macafoto.cz
www.santalsoul.cz www.anfasdivadlo.cz